Vem tror du att du är?

Jag satt just och tittade på Vem tror du att du är? på ettan. Ett nytt program där kända personer släktforskar. Idag var Broke Shields med och herrejösses vilken släkt hon fick reda på att hon hade. Jag såg inte ända från början men i slutet stod det att de hade börjat i New Orleans, USA. Och vilken resa det blev, till Italien och tillslut till Frankrikes där hon fick reda på att hennes förfäder var några av Frankrikes mest berömda kungar. Bland annat Ludvig XIV och Ludvig V. Tänk vilken shock, alltså en trevlig shock (hehe) att få reda på att man är ättling till sådana personer som har så pass mycket betydelse i vår historia.

Jag tror absolut att släktforskning är någtonting jag skulle kunna sätta över lite tid åt i framtiden. För vem vet, jag kanske är släkt med... George Washington ;)

Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0