Stenålders

Då sitter man här igen, framför en liten skärm på 15" som underhåller mig alldeles för många timmar om dagen. Tänk vad vi spenderar tid på teknik. Vem går en dag utan sin mobil, dator eller tv nu förtiden? Hur många träffar vänner på internet istället för ute bland folk? Det spontana tanken är ju, såklart, inte jag! Men om man tänker efter, hur många timmmar spenderar jag vid datorn? Hur många sms skickar jag varje dag, eller hur länge sitter jag vid tv:n varje dag? Om man skulle räkna efter riktigt noga, varendaste minut för varenda skalle, i bara vår lilla kommun skulle det nog bli en hel del.

Vad gjorde man innan Internet fanns? Eller som jag frågade Rasmus, vad gjorde man på Internet innan Facebook, bloggar eller liknande fanns? Sanningen, jag kommer förtusan inte ihåg! Det var lite innan min tid som internet kom, eller om jag inte minns helt fel samma år! Men inte spenderade jag eller mina vänner timmar framför datorn när vi var 11-12 år som många i den åldern gör idag. Men när tekniken går så fort framåt som den gör idag är det svårt att minnas vad man gjorde innan allt var elektronik och teknik. Och nu är det ju så med det mesta, man glömmer bort förgångarna till de nyare uppdateringarna eller programen. Men eftersom vi är konsumenter och bor i ett sådant samhälle är det ju egentligen svårt att förvänta sig något annat. Men om jag ska vara helt ärlig har jag aldrig riktigt varit en av de som suktat efter den senaste modellen av sonys nya mobil, eller den nya mini datorn. Jag nöjer mig med det jag har och oftast används det till sista minuten av funktion. Så trivs jag och med mig säkert många andra. Visst utvecklingen går framåt men ibland är faktiskt det som var igår bättre än det som är idag, ja inom tekniken i alla fall.

Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0