TÖNTSTÄMPEL..

...mitt i nyllet men jäklarns vad jag har fastnat för denna "vampyr trend". Jag erkänner jag är en vamyr-nörd! Så, nu är det officielt. Jag har läst hela The twilight saga serien, sett alla filmer (de sög ju men jag och kricko har våra själ ;)) och nu har jag börjat med nästa "obsession" nämligen Vampire Diaries. Jag väntar med spänning på att första säsongen ska komma ut på dvd och volym 1. av böckerna står numera parkerade i min bokhylla.

Fast snart borde väl ändå denna vampyrhysteri gå över? För jag erkänner fastän min hängivenhet till "the vampires" har det blivit en aning mycket. Twilight, True blood och Vampire diaries, missade jag någon? Allting i en våg kändes ju inte som en sådär super bra idé men på något sätt har alla tre lyckats något så otroligt. Det förstår jag mig inte riktigt på, för i grunden så har ju alla ungefär samma handling, vampyr-möter-flicka osv osv, vad är det egentligen som gör att alla dras till dessa böcker/serier?

Oftast när det kommer en bok som gör stor succé brukar ju de följande bli klassade som härmapor (haha, kom inte på något bättre ord), men det här är tydligen ett undantag. Men jag ska inte klaga för jag är ju faktiskt en av de som har fastnat i vampyrnätet. Nu är det bara att vänta på vad nästa stora fantasy-våg blir. Mamma hade hört rycktas om änglar. Fallen ängel (bok av Becca Fitzpatrick) kanske blir dragkroken in till nästa samling av storsuccéer.

Moa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0