The Twilight Saga: Eclipse



Jag har som sagt varit på bio och vilken förstår ni av bilden ovanför. Eclipse! Jag som är ett stort fan av böckerna har inte fastnat för varken film 1 eller 2 (tyvärr så total sågar jag dem), så det var helt enkelt spännande att se vad den tredje skulle bjuda på. 

Men inte blev det nå hyllningar här heller. Jag har gått och tänkt att jag inte ska ha nå förväntningar på filmen men efter att ha sett att det skulle vara den bästa av de tre kunde man ju inte låta bli att hoppas, vilket såklart ledde till att man blir besviken.

Framför allt blev jag besviken på strids-scenerna mot "the newborns". Specialeffekterna var inget vidare, eller i alla fall inte vad jag hade förväntat mig. Det här kommer låta lite töntigt, men de var inte riktigt "råa" nog.
Sen så var det även själva storyn, i boken skrivs det ju väldigt mycket om hur Bella slits mellan Edward och Jacob men enligt mig blev det nästan lite tjatigt i filmen!? Och i upplösningen i slutet tyckte jag att de avvek lite väl från händelserna i själva boken.

  

Haha, nu låter jag väldigt kritiskt så lite possitivt kan jag ju också skriva. Skådespelarna får en tummen upp! Förut förstod jag inte riktgit vad alla såg för kemi mellan huvudrollerna eftersom att jag bara tyckte det lät som att dom levererade replik på replik, men nu, i Eclipse, såg man faktiskt det. 



Det var lite av mina åsikter om filmen, så en fråga till er som har sett den: Vad tyckte ni?

Moa
                                               Alla bilder är hittade genom Google.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0